Dags att gå framåt igen

Vaknade irriterande tidigt med tanke på att lördagskvällen blev sen.
Får tillbaka det senare i dag, när jag ska sitta och plugga.
Tack, tack.

Känner mig varm i själen efter gårdagens middag med tjejerna.
Mycket god mat - bäst var de två första rätterna med baconlindade ostron och sparrissoppa samt den avslutande ostbrickan. Tonfisken och chipotleskyn bra, men övriga tillbehör rätt konstiga.
Chokladsoppan - misslyckad då den ansvarige (tack och lov inte jag) lyckades på den full med redningsklumpar.

Men framför allt blev det en kväll med mycket prat, skratt, fniss och allvar.
Det är skönt att ha vänner som man kan blanda hög och låg med. Från skvaller om gemensamma bekanta och rent struntprat till djupa tankar om livet.

Har funderat fram och tillbaka vilken väg framåt som nu gäller för mig.
För framåt ska jag.
Inte bakåt (eller uppåt om man tänker vikt-mässigt).
Men det finns olika vägar att gå.
En är att ta en ny omgång cambridge och kapa kilon den vägen.
En annan är att växla över på typ tallriksmodellen med GI-mat och gå ner i vikt den vägen.
En annan kan vara att ge mig på något helt annat.

Även om det varit kämpigt på slutet så väljer jag att fortsätta med Cambridge. Framför allt för att det är den metod jag kan bäst. Det är den väg som gett mig bäst resultat. Och det är den väg där jag får snabbast resultat (när jag väl sköter mig).

Jag börjar nu.
Visserligen kommer brodern på besök nästa helg.
Men det löser jag då.

Nu sätter jag mig själv i centrum igen i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Starlight

Framåt är rätt väg =)

Hoppas det går bra med cambridge för dig.



Kommer hålla er uppdaterade hur det går med hårväxten - ska ta lite förekort innan jag går dit första gången så jag själv också kan se om det blir nån förändring. =)



Kram

2009-02-23 @ 09:05:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0