Snabba svängningar

Det är intressant att se hur jag svänger: på några dagar så pendlar jag från superpeppad och uthållig i min cambridgekur till superdeppad och "vill-äta-allt-jag-ser monster". Jag kan inte skylla på hormoner, jag vet inte riktigt vad jag kan skylla på, men svänger gör det och det gäller att hålla i sig i något för att inte helt tappa fotfästet.

Fick ett tips från Erika att hälla diskmedel på det jag vill äta, när attackerna sätter i.
Gjorde det i morse.
Spårade ut i går kväll, frossade i choklad och ostkrokar, men de ostkrokar som fanns kvar i påsen i dag är nu mer indränkta i diskmedel och förpassade till soppåsen.

Just nu känns det bättre.
Har ätit en bra cambridge-frukost, har lunch med mig till jobbet, och ska och träna i eftermiddag.
I helgen väntar fest med jobbet, och sedan lite vänner på middag på söndag.
Och måndag fortsätter jag viktresan.

Men måste hitta ett sätt att hantera mina svängningar.
Dagens ämne hos psykoterapeuten är rätt så givet...

Håller mig fortfarande borta från vågen.
Räknar med come back på den fronten i slutet av nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Lillgrisen

Åh, vad jag känner igen det där! Vissa dagar går skitbra, andra inte alls, och man fattar ingenting. För mig är det allt eller inget som gäller. Börjar det spåra ur så är hela dagen förstörd, eller hela veckan, så jag bara fortsätter att vräka i mig :o( Såå svårt att hitta balansen...

2009-02-06 @ 12:34:37
URL: http://lillgrisen.bloggagratis.se/
Postat av: Bittan

Äter du Omega-3 ? Om inte ,köp en burk !

Så klar i tanke och knopp har jag aldrig varit förr !

Kan varmt rekomendera..Tankens kraft är ju stor,och är hjärnan lite grumlig så är det nog lite svårare att hålla kursen rak !

Snöstormshälsningar /Bittan..Hälsa på mig och haka på !;)

2009-02-06 @ 12:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0