Samma vägningsångest som alltid...

Så är jag framme vid den stora frågan, som dyker upp efter varje nystart.
NÄR ska jag ställa mig på vågen igen?

Vet att vikten vänt lite uppåt under de senaste veckorna, det känns på kläderna att det stramar lite mer än vanligt runt midjan. Men jag har inte vägt mig på länge, så exakt hur illa det är vet jag inte.

Nu är jag tillbaka på cambridge sedan i söndags.
Och det har funkat bra.
Förvånandsvärt bra!
Så ska jag kolla in vågen redan i morgon bitti, eller vänta ytterligare några dagar?
Brottas mellan att å ena sidan bli peppad och inspirerad, å andra sidan risken att bli nedslagen.
Det brukar vara ungefär fifty-fifty hur det slår, om jag tänker tillbaka på tidigare liknande situationer.

Det vore jobbigt om vågen ligger på fel sida om 100.
Å andra sidan är det kanske lika bra att fejsa verkligheten.
Vikten är ju densamma, oavsett om jag väger mig eller inte...

Ska sova på saken.
Men gissar att min nyfikenhet kommer att vara starkare än rädslan för bakslag.





Kommentarer
Postat av: Bittan

Denna väg, jag ver tvungen kika idag, och min önskan går inte i uppfyllelse på fred..Skit!

Men...över strecket kan du väl inte ha hunnit? Näää....Ska hålla tummarna ;) Lycka till,ny dag idag! /Bittan

2009-02-25 @ 07:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0