Litet flow

Dagens vikt: 99,2
Min förhoppning om ett litet skutt nedåt på vågen i dag infriades.
Det känns skönt.

Måste nu bestämma mig hur jag ska hantera helgen när min bror kommer.
Tror det blir en GI-middag på lördagkväll, men inget mer.
Samma sak i nästa vecka, när jag ska bort i två dagar för att vara på en konferens. Då blir det en hel del "mat-övningar" att förhålla sig till. Siktar just nu på att vara med på en lunch, men i övrigt cambridga.

Eftersom det flyter på bra just nu vill jag så mycket som möjligt ta vara på det flowet. Vet hur liten skillnad det är mellan flyt och svacka, hur snabbt jag kan pendla mellan "ja, jag kan ju det här" till "nä, det är inte lönt".
Och fortfarande letar jag efter den där av- och påknappen...
För det är ett mysterium för mig, varför det fungerar ibland och andra gånger är helt omöjligt.

Inser att det bara är att jobba vidare med mig själv.
Blir man någonsin färdig med den resan?

Kommentarer
Postat av: Bittan

Den resan...är nog det vi kallar livet..:)

Men vi ska ta vara på resan och inte bara längta till målet..

Kände en kvinna som var 92 år, hon sa till mig..."Om jag hade vetat det jag vet nu,då jag var 40 ...så enkelt livet hade varit "

Och det är nog så...livet är en resa !

2009-02-26 @ 12:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0