I dag spak

Är tillbaka på jobbet i dag, till min chefs förvåning. Han var helt övertygad om att jag skulle ligga nedbäddad ett par dagar efter min plötsliga sorti i går.
"Det var otäckt att se, all färg försvann från ansiktet och du såg svimfärdig ut" berättar han i dag.
Jodå. Jag kände mig riktigt vissen.

I dag är jag mest spak, och lite orolig för att det ska hända igen. Men har sovit mycket och länge, ätit bra cambridgefrukost, och dricker mycket vatten. Det här med migrän (som jag tror att det var) är en helt ny erfarenhet för mig, så jag vet ju inte riktigt hur jag reagerar...

Fick ställa in både vattengympa samt storhandling med kompisen L i går. Storhandlingen är inför lördagens gourmetmiddag. Återkommer med menyn, som inte har ett uns av cambridge eller viktnedgång över sig. Men lördagens middag är min guldkant, så den tänker jag njuta av utan dåligt samvete.

Längtar just nu till helgen.
Känner att jag behöver lite extra tid för mig själv, både praktiskt och känslomässigt.
Lägenheten behöver städas, kroppen behöver motioneras och några känslor måste sorteras.
Ibland känns det som ett heltidsarbete i sig själv att ta hand om mig på ett bra sätt.

Dagens vikt: fortfarande okänd.
Men tänkte ta mig i kragen och väga mig i morgon, för att få en ny referensvikt, hur illa den än är...

Kommentarer
Postat av: Bittan

Så skönt att det känns bättre ! Ja, migrän är ingen lek,jag har haft det av och till jämt,ibland värre ,det är inte att jämföra med vanlig huvudvärk..

Har du aldrig kunnat se mina kommentarer?

Funderar om det är nått jag har bänglat med då jag har gjort om desigen..hmmm Märkligt !

Ha en fin dag / har fått en utmaning som jag ska skriva nu,och skicka vidare..anta om tid och lust finns ;)

2009-02-19 @ 10:37:40
Postat av: Tjica

Bra tänkt! När man njuter ska man njuta.

Äter pizza ganska sällan, när jag gör det blir jag helt tokig om sällskapet öppnar kartongen med ett "jaa, egentligen borde man inte äta sånt här skräp". Njutningen sabbad. Då äter jag pizzan i alla fall, fast med dåligt samvete blir det inte lika gott. Efteråt är jag sur för att jag både ätit onyttig mat och dessutom inte fick ut något bra av det.

2009-02-19 @ 19:21:24
URL: http://www.tjica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0