Här och nu

Har fått lite hjälp att strukturera mina tankar av min terapeut i dag.

I stället för att vara rädd för förändring ska jag tänka "nyfiken" på det nya som nu väntar mig.
Nyfiken på vad jag får nya möjligheter när jag inte längre är en 100-plussare i vikt.

Nyfiken på att utmana gamla sanningar om mig själv. Saker som jag tänkt att det inte går för att jag är för tjock ska jag nu tänka "så var det förut, undra hur det är nu".

Också modig för att våga titta på de känslor och tankar som jag gömt undan bakom övervikten.

Som alltid handlar det om förhållningssätt. Att våga släppa lite på kontrollen, undersöka vad som väntar runt hörnet och inte fastna i massa tankar om vad som kan hända eller vad som har varit och låta det styra mitt nu.
– Att du ska misslyckas och äta upp dig alla kilon igen är något som kan hända. Men det kan också hända att du vinner en miljon på lotto. Du kan inte ta ut något av dem i förskott. Händer det, då får du hantera det då, som min terapeut sa.

Enkelt?
Nä.
Men möjligt.

Vad gjorde människan innan psykoterapeuterna fanns?

Kommentarer
Postat av: Bittan

Jaa,säg det...själv har jag inte provat,skulle gärna vilja öppna mig för någon som kan ta det...

Människan är en väldigt stor under ytan och det är nog livet att gå igenom det på alla sätt och vis..

"Höjden av mod, är att våga vara rädd "

Ha en fin kväll nu,ät och njut av maten

2009-02-21 @ 12:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0