En god gärning

Alla hjärtans dag.
Som singel så har jag alltid lite kluvna känslor för denna dag (och all över-kommersiallisering som den innebär). Men det går faktiskt att göra dagen till sin egen ändå.

Även om jag inte har en sambo eller pojkvän, har jag människor i mitt hjärta.
Och i år har jag försökt uppvakta några av dem på alla hjärtans dag på ett litet annorlunda sätt: jag har i deras namn köpt nötkräm, högenergimjölk och en fotboll! Är sedan några år tillbaka världförälder i Unicef och har köpt alla hjärtans-presenter i deras gåvoshop i år.

Det känns bra.
Jag hoppas att mina hjärte-vänner uppskattar gåvan. Och om inte annat så vet jag att någonstans i världen har några barn fått det lite bättre.

I dag är det plugg och åter plugg som gäller. Ligger efter så det skriker om det. Så jag lär sitta hela dagen i morgon också.

Återupptäckte en ny "matfälla i går kväll" - fett och socker för att varva ner. Var så otroligt uppe i varv efter jobbet i går kväll, positiv stress, mycket pepp och energi, nästan lite eufori efter en bra sak som hände, och när jag kom hem så bara sprudlade det i hela kroppen. Så tyvärr bidde det en sväng till macken och lite onyttigheter...

Men ny dag och nya tag i dag.
Jag kämpar på.
Gjort är gjort.
Jag försöker lära mig att parrera fällorna...

Vågen fick dock vila i dag.

Kommentarer
Postat av: Bittan

Kan det inte finns "nyttigheter" att frossa i ?

Någonting som inte är kalabalik för samvetet?

Bara lite lite dåligt..;)

Fint med unicef !

Ha en fin söndag /Bittan

2009-02-15 @ 14:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0