Comeback: dagens vikt

Det var ett tag sedan, men här kommer den.
Dagens vikt: 99,8 kg
Alltså en total viktminskning på 23 kg sedan augusti förra året.

Jag är lättad över att jag ligger kvar på rätt sida om tresiffrigt.
Ledsen över att jag väger dryga två kilo mer än för en månad sedan.
Å andra sidan, nystarten på Cambridge har bara börjat, och det kan skutta nedåt rätt fort både dag fyra och fem. Så jag hoppas att jag snart är i kapp igen.

Funderade fram och tillbaka hur jag skulle göra med vägningen i morse, men någonstans bestämde jag mig för att jag måste avdramatisera vikten. Det jag väger just nu kan jag inte göra något åt, och att vägra väga mig är en sorts förnekelse. Och förnekelse leder inte till något bra... been there, done that!

Känner mig annars mest avig i dag. Trött och slut efter två intensiva dagar på jobbet, och all ledig tid som ägnats åt pluggande för att hinna med det jag ska göra innan fredagens seminarium. Kan bara inse att jag innan jag började plugga underskattade hur mycket tid det tar.

Måste också fatta några beslut i dag som tär på mig, angående jobbet . Jag är en person som behöver tid på mig, grubbla, fundera och landa, och då är det mycket vånda när det är dags att sätta ner foten.
Men jag vet att det brukar lossna när jag väl landat.

För övrigt är jag sur över att jag måste laga bilen (besiktning igår).
 Bye, bye åtskilliga tusenlappar

Kommentarer
Postat av: Bittan

Denna väg..skulle ju vara denna våg! Jag stavar så illa ibland ;)(Tidigare kommentar )

Men se där, under strecket ! det var ju toppen !!

aldrig mer över ,eller hur ?

Oförutsedda utgifter är inte kul !

Ha en fin eftermiddag /Bittan

2009-02-25 @ 15:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0