Anfallen

Har nog haft mitt livs första migränanfall i dag.
En upplevelse jag kunde ha klarat mig utan.
Fick huvudvärk vid lunchtid, som snabbt exploderade. Tog två huvudvärkstabletter, lade mig en stund i vilrummet på jobbet, men i stället för bättre blev jag yr, frusen och illamående.
Så jag avslutade snabbt det jag var tvungen att göra klart i dag och åkte sedan hem.

Spydde fyra gånger utanför bilen (tack och lov för snö så det går att gömma undan, ska skyffla bort äcklet med en spade i morgon). Och har sedan sovit i flera timmar.

Livet börjar nu återvända. Är matt och trött, och lite yr fortfarande, men huvudvärken är borta.
Har läst mig till att plötslig, ensidig huvudvärk som följs av illamående oftast är migrän. Kompisen L tror också att det handlar om migrän. Vet inte varför det kommer just nu, men jag har sovit dåligt de senaste nätterna, och varit allmänt låg och nere de senaste veckorna. Kanske räcker det.

Hur som helst, första migränanfallet på 40 år.
Det får gärna dröja lika länge till nästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0