Reptilhjärnan vill tröstäta

Dagen blir bara värre och värre.

Fick för en liten stund sedan resultatet från löneförhandlingarna, och fick vet att jag fick under medel i löneökning. UNDER. Fick ett av de lägsta påslagen som delades ut, utöver den generella löneökningen som alla fick.
Hallå? Fattar ingenting.
Det stämmer inte alls med min världsbild, med de signaler jag tycker jag får från min chef, med det engagemang och ansvar jag lägger ner i mitt jobb.

Blev så upprörd att jag började gråta, vilket min chef såg och ville veta vad som stod på.
Men just då var jag så upprörd att jag inte kunde prata.

Nu känner jag mig mest fåning över att jag reagerade så starkt, men måste få en förklaring.
Får ta tag i det efter lunchen.

Dessutom kryper det i hela kroppen efter något onyttigt att stoppa i mig.
För det är så jag brukar lösa jobbiga situationer.
Äta bort dem.
Döva med choklad eller glass.
Eller chips eller kakor.
Eller allt på en och samma gång.

Förstår inte hur jag ska orka stå emot i dag.
Denna skitdag.

Dessutom snöar det i Umeå i dag.


Kommentarer
Postat av: Bittan

Hoppas solen skiner på dig idag,och att det känns lite bättre !

2009-04-17 @ 09:56:54
Postat av: Susanna

Och att samtalet med chefen gick bra.

2009-04-18 @ 18:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0