Platt mage på fem minuter...

Har ju surat över att mitt midjemått inte krymper i samma takt som vikten.
I går kom "svaret på mina böner" i form av tidningen Amelia.



Okej. De menar nog inte att det ska hända direkt, men föreslår fyra enkla övningar för magen som med tiden ger en platt mage. Övningarna ska vara bättre än sit-ups, enligt tidningen. Och hur skeptisk jag än är till vecko-tidningar och deras olika dieter och program, så funderar jag på att pröva.

Jag har varit dålig på att träna hemma, trots att jag har både tid, möjlighet och redskap för det: flexband för att träna styrka i ben och armar, balansboll för mage. För de här övningarna behövs bara en stol, och det har jag.

Tänk om jag kunde ge mig själv tio minuter om dagen för träning hemma, mage och armar i första hand.
Det borde göra skillnad.
Inte efter fem minuter, inte heller fem dagar.
Men säkert om fem veckor.

Banne mig, jag ska ge det ett försök.
Ska klura ut ett bra program under helgen, med Amelia-mag-övningarna som en del.

Dagens vikt: 94,1 kg.
Är nu i kapp vikten jag hade innan påsk-frossan.
Äntligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0