Dagens vikt&fråga

Dagens vikt: hmm, ett par hekto plus.
Obegripligt.
Måste vara obalans i vätskan.
Därför räknar jag inte dagens vikt utan hoppas på bättre tider redan i morgon.

Går därför vidare till dagens fråga i stället. Moreofelli undrar i en kommentar hur jag gör för att gå ner i vikt. Jag tror att många av er som tittar in på min blogg vet hur jag gör, men eftersom jag gillar att få frågor så kommer här ett svar:

Jag använder mig av Cambridge-kuren vilket innebär att jag byter ut all vanlig mat mot tre pulver-drinkar om dagen. Det kallas för ren kur när man byter ut all mat. Det betyder att jag får i mig ungefär 500 kaloirer om dagen, OCH alla nödvändiga vitaminer, mineraler osv. Kuren innebär att jag tömmer kroppens kolhydratlager på vätska, därför dricker jag minst tre liter vatten om dagen också. Eftersom jag är en stor och hungrig person så kör jag min egen cambridge-variant där jag kompletterar med till exempel ägg och räkor till mitt pulver.

När kroppen inte kan ta sin energi från kolhydrater och kolhydratlagren, så förbränner den det lagrade fettet i stället. Och på så sätt går jag ner i vikt.

Att gå på ren kur är tufft, framför allt socialt, eftersom att äta och dricka är en så stor del i vardagen på jobbet, med familjen, med vänner och så vidare. Men det går ändå bra. Man vänjer sig. Och det är inte för evigt som jag ska gå på ren kur. Jag ser det som att jag under ett år kämpar på med den här metoden, för att komma ner rejält i vikt. Jag har nu hållit på sedan augusti förra året och har snart minskat 30 kg. Jag har under den här tiden gjort många upphåll, långa som korta, för att orka med och stå ut.

Tack för frågan. Och frågor är alltid välkomna.
Jag lovar att svara efter bästa förmåga.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ha en supertrevlig måndag och lycka till :)

2009-04-27 @ 11:55:03
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Viktat

Vilken sorts pulver använder du? Märke el likn.

2009-04-28 @ 12:41:45
URL: http://viktat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0