Bort med tjockiskläderna



Har haft en stor garderobsrensning i dag. Det mesta kläder jag nu äger passar inte längre. De är för stora, sitter fel och funkar inte. Behöver desperat köpa nytt - men har ju förhoppningar om att fortsätta krympa så jag försöker hanka mig runt på en mindre garderob.

En del av kläderna söker nu ny ägare genom Tradera.
Vill inte spara för stora kläder i reserv.
Jag ska aldrig mer behöva storlek 54/56!
Aldrig.

Samtidigt hoppas jag verkligen att någon annan där ute kan få glädje av kläderna. Jag vet hur svårt det är att hitta något som man gillar och trivs i när storleken är stor. I så många år har jag varit hänvisad till att köpa det som passar, och inte det jag gillar. Känner nu att en ny värld är på väg att öppna sig för mig. Jag är inte riktigt där än, men snart...

Det är svårt att vänja sig vid ny storlek. Har inte riktigt hittat min storlek än... ibland kan jag ha 46, ibland behövs lite större, ibland lite mindre. Men mitt ögonmått funkar inte, utan jag måste prova mig fram hela tiden. Fick i varje fall på mig ett par rea-jeans på Lindex i storlek 46 i dag, vanlig 46:a, inte Generous.
Kändes bra.

Kanske blir det köp i fall Tradera-auktionerna ger resultat.

Annars har dagen inte varit den bästa ur vikt-synpunkt.
Har stoppat i mig lite choklad.
Inte några stora mängder, men lördag som det är kunde jag inte motstå att unna mig lite extra.


Kommentarer
Postat av: Viktat

Grattis till reajeansen, vad härligt att kunna köpa vanlig storlek! Grattis, bra jobbat!

2009-04-19 @ 00:19:01
URL: http://viktat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0