Bilringar

God morgon.
Är uppe med tuppen i dag för att jag ska i väg med bilen till verkstaden.
Inget ska lagas, bara vinterdäck som ska bytas till sommardäck.
Även om det snöade så sent som förra veckan här i Umeå räknar jag med att vinterföret är definitivt slut nu...

Har funderat en del på mitt midjemått. Det är nu officiellt 115 cm. Åt skogen för stort med andra ord, eftersom kvinnor inte bör ha över 88 cm. Å andra sidan var det 135 för ett år sedan.... så det går ju som sagt åt rätt håll.

Men.
Midjemåttet minskar inte i samma takt som vikten.
Kroppen tar inte ihop.
Och det blir mer och mer tydligt ju mer jag går ner i vikt.
Inte minst ställer det till det för storlekar på kläder - där jag numer verkar ha en betydligt mindre storlek på nederdelar än överdelar.
Irriterande.

Vet att det är motionen som saknas. Jag har inte riktigt fått grepp om den delen.
Intalar mig att det ska bli bättre nu med vår, ljus och värme... men å andra sidan, att göra 20 eller 50 situps om dagen för att forma mittenpartiet kan jag göra i alla väder.

Måste hitta någon bra rutin för motionen, som fungerar även på ren kur.

Dagens vikt: 94,5 kg.
Mera minus alltså.
Är snart ikapp.

Kommentarer
Postat av: Bittan

Kanske prova vibbrogym..? Tror faktiskt att det skakar ihop överflödet av hud och så..!

Hoppas det gick bra med dina njurar,trots vårdut har jag aldrig hört talas om nått sånt som läckande njurar?!

Ha en fin dag!

2009-04-23 @ 12:49:22
Postat av: Anonym

kanske friskis & svettis? de är bra!

och om du ska träna hemma, prova att göra kanske 4,5 situps första dagen (det skulle iaf jag börja med) och sen varje dag lägga till en. Efter två veckor är du då uppe i 20 om dagen!

2009-04-23 @ 20:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0