Utmaning och delmål

Jag är nära ett nytt delmål, bara ett halvt kilo kvar tills jag kan krypa under 110 kilo.
Det känns gott.
Det är lite som en mental spärr som släpper när jag passerar 110 tror jag, plötsligt så känns det möjligt, troligt och nära att krypa ner på tvåsiffrigt.

Jag längtar!

Men det här är verkligen en viktresa. I går kväll var jag så nära att ge upp. Hungrig, snuvig och allmänt hängig och gnällig så fick jag kämpa med den sista viljestyrka jag hade kvar att inte ge upp, springa över på Konsum och köpa glass, chips, kakor eller vad som helst.

Det blev till slut tre små bitar vit choklad, som inte ens smakade särskilt gott. Men så här i efterhand tror jag att jag nog hade lite för lågt blodsocker, och den lilla chokladen fyllde väl sin funktion ändå. Kom förrestena att tänka på att det är det första godis jag ätit på väldigt länge. Tänk, det går att leva utan godis! ;-)

I dag känns det hur som helst bättre, och jag är nu taggad att ta lite mer till fett från kroppen ner till mitt delmål, helst redan till nästa vägning på fredag.

Sedan har jag blivit utmanad av bantarbritta, som förresten har en bra blogg som jag kan rekommendera!

5 saker i min frys:
- kycklingfiléer
- broccoli
- babymorötter
- lunchlådor, dessvärre är de flesta omärkta...
- is

5 saker i min garderob:

- massa kläder som jag köpt, sedan inte kunnat ha, och låtit hänga/ligga kvar
- den lilla klänning jag hade på mig hem från bb för 40 år sedan
- trasiga, gamla jeans som jag sparat av någon konstig anledning
- för få galgar...
- oreda

 

5 saker i min bil:

- gamla parkeringskvitton
- barbamamma-figur som hänger i backspegeln
- en kasse med böcker som jag borde lämnat till second hand för länge sedan...
- vattenflaska
- motorvärmare (jag är så frusen av mig!!!)

 

5 saker i min handväska:

- pennor
- lypsyl
- handkräm
- mynt som ramlat ut ur plånboken och blivit liggande
- gamla kvitton och rabattkuponger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0