Tröttsamt morgonpigg

En av "biverkningarna" med att gå på ren kur är att jag vaknar så tidigt på morgnarna. Jag som är en riktigt utpräglad kvällsmänniska och kroniskt morgontrött.

Så en sådan här lördag, med i stort sett obegränsad sovmorgon, är guld värd i min kalender. Dagens första åtagande är i eftermiddag, så jag skulle kunna ligga länge i sängen, sova till si så där tio, sedan ligga och läsa och bara sakta vakna till och ha det allmänt bra...

Men inte i dag. 
Kvart över sex säger kroppen att det är färdigsovet för den här morgonen. Det bara går inte av somna om. Så nu har jag läst ut den där deckaren jag hållt på med i evigheter (Dödsdomen av Val McDermid, riktigt bra), läst VK, gäspat och snurrat ett antal varv i sängen.
Det är bara att ge upp.
Kanske går det att få till en tupplur i eftermiddag i stället...

Blänger lite på vågen så här på morgonen. Har kommit överens med min terapeut att jag bara ska väga mig två gånger/vecka. En gång hemma, tisdag eller onsdag lite beroende på mitt jobbschema, och en gång hos cambridgekonsulenten, oftast på fredagar.

Det låter som en bagatell, men är inte riktigt så enkelt. Allra hellst inte nu när jag är så nära tio kilo, och är nyfiken... Å andra sidan så måste jag sluta värdera mig efter hur dagens (eller rättare sagt gårdagens) viktminskning gick.
Jag måste hitta ett lugn och en tillit i att det här är en resa som jag klarar av, och att jag inte behöver en daglig värdering i form av några siffror som egentligen inte säger något om mig. Risken är för stor att jag tappar mitt fokus om jag blir för fixerad vid enskilda hekto - det är en sund och bra viktminskning i längden som är målet - och det är där jag måste ha mitt fokus.

Kommentarer
Postat av: bantarbritta

Vilken bra blogg du har, den hamnade genast som länk hos mig så jag inte tappar bort den! :)

Jag har också kämpat på med cambridge ren kur, men kör en GI-liknande variant nu. Kämpa på! :)

2008-09-07 @ 09:59:31
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: kakan

Hej bantarbritta. Kul att du gillar bloggen! Jag ska spana in din blogg också, lycka till med din viktresa. Jag håller tummarna för dej! Kram kakan.

2008-09-07 @ 14:14:49
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0