Stillestånd

Vågen visar exakt samma vikt som i går.
Även på andra och tredje försöket.
Ibland kan man få den att ändra sig lite genom att ställa sig annorlunda på vågen, men icke denna gång.

Tycker inte om det.

Vet att jag har mig själv att skylla, att det är osunt att väga sig varje dag, att det är naturligt att kroppen hamnar på en platå och behöver lite tid på sig för att anpassa sig.
Jag vet det ju, rent logiskt.

Men känslorna är inte riktigt hopkopplade med logiken.

Ändå känns det inte lika tungt som i går.
Jag ska inte slänga bort en veckas vedermödor på ren kur för det här utan fortsätter enligt plan. Ren kur veckan ut, med en försiktig surströmmingsfest som avbrott på lördagkväll. Försiktig i den bemärkelsen att jag nog ska avstå från all alkohol.

Sedan kör jag på igen.
Om jag fixar det vill jag köra ren kur fram till den 20 september, då jag ska till Stockholm och fira pappa som fyller jämt.
Det vore väl ändå 17 om jag inte ska kunna kapa de sista 1,5 kilo till tio blankt till dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0