Skakig omstart

Tja, dagens omstart med ren cambridge-kur har hittills inte varit klockren.
Och dagen är långt ifrån slut ännu...

Det började på flyget hem till Umeå. Jag hade lyckats avstå från att köpa onyttigheter på flygplatsen - annars har jag en förmåga att proppa i mig i samband med just flygresor, det är något med resandet som triggar igång mig. Men väl på planet så bjöd flygbolaget på liten låda med smörgås, juice och liten chokladbit.

Gratis är gott, så jag knaprade i mig det som bjöds.

Och nu på eftermiddagen så tog jag av den chokladkaka som en kollega bjöd på.
Hon har ju fått barn, barnet är gulligt och chokladkaka är gott...

Så omstarten har inte varit riktigt perfekt.
I kväll hade jag tänkt äta lite räkor för att stå ut första dagen, men nu vet i sjutton hur jag ska göra.
Får känna kvällen an helt enkelt.

Men omstart gäller fortfarande.
I morgon ska jag sköta mig bättre.

Kommentarer
Postat av: Bantarbritta

Lycka till! Det viktigaste är nog att man är medveten om vad man gör, och får se till att rätta till det sen. Gjort är gjort liksom... Hoppas morgondagen blir bättre i matväg!

2008-09-23 @ 22:22:21
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: M

Tack så mycket :) Känns faktiskt riktigt bra måste jag säga. Du ska se att det går bra för dig också. Ett litet tips kan ju vara att planera. Gör en tydlig planering över vad du ska äta per dag (även om det bara är Cambridge), sätt upp den på kylskåpet eller annan synlig plats så brukar de bli lättare. Så kör jag med, sen brukar jag även ha bild på en extremtjockis (som inte ens tar sig upp ur sängen) och en på Carmen Elactra (jag tycker hon är en av de vackraste kvinnorna som finns) och jag lovar, det är inte alls lika roligt att öppna kylskåpet sen :)

2008-09-24 @ 20:19:21
URL: http://getlow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0