Morgonsim

I dag började jag lite senare och var i väg med träningskompisen H på IKSU redan före klockan åtta. 40 längder, totalt 1000 meter, blev det.

En bra start på dagen.

Förstår inte varför jag inte gör så oftare, det händer i princip varje vecka att jag flexar för att få dagen att gå ihop och skulle då utan problem hinna med att simma på morgonen.

Annars har det varit lite si och så senaste dagarna. Har haft svårt att vara nöjd på mina tre cambridge-drinkar. I går blev det några nävar chili-jordnötter - inte bra. Och dessutom lite räkor (ofarligt). Men jag inser att helgens avbrott i cambridgandet kommer väldigt lägligt - och är nog nödvändigt för att jag ska orka fortsätta.

Åker på lördag till Stockholm för att fira pappa, som fyller jämt, med stor middag ute på internationellt vatten (färja till Åland). Då blir det massor med god mat och dryck i dagarna tre.
Eftersom det gått så trögt på slutet har jag dessutom bestämt mig för att tjuvstarta i morgon kväll med en GI-middag hemma hos goda vänner. Något glas vin blir det också. Jag längtar.

Kommentarer
Postat av: blogg_bohemen

Oh, en så inspirerande blogg med hög igenkänningsfaktor! Nu känner jag också för att sakta men säkert, på riktigt denna gång, minska midjemått och kilon! Att komma under 110 kg som första delmål vore kanske inte så dumt, det är ca 7.5 kg dit.



2008-09-18 @ 18:18:00
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se/
Postat av: kakan

Hej Bohemen, kul att du gillar bloggen. Och ännu bättra om du känner dig sugen att göra en egen viktresa. Ge inte upp - jag har försökt många gånger, på olika sätt, och det har tagit lång tid innan jag hittat fram till där jag är nu och äntligen minskar åtminstone lite i vikt.

2008-09-19 @ 09:08:10
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0