Mega-depp

Ju längre dagen går, desto deppigare blir jag.
Kan inte riktigt sätta fingret på varför - men är helt övertygad om att morgonens vägning är roten till det onda. Eller rättare sagt att jag tillåtit mig själv att bygga upp förväntningar på ett gott resultat och sedan blev besviken.

Egentligen är det ologiskt, eftersom det finns förklaringar.
Och jag har ju inte gått upp i vikt, utan står still.
Och egentligen är det fantastiskt att jag lyckats gå ner så mycket som jag gjort på så kort tid.

Men just nu hjälper det inte alls.

Det är precis i sådana här situationer som jag brukar ge upp och bestämma mig för att jag inte förtjänar något annat än att vara äckligt fet för all framtid.
Det är i sådana här situationer som jag hetsäter.
Proppar i mig massa onödigt fett och socker.
Glass. Oskrokar. Chips. Kakor.

Just nu vet jag varken ut eller in.
Det blir en lång kväll.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hoppas du klarade kvällen. Känner precis igen mej då jag reducerade min vikt gick 4 veckor på helt ren kur och hoppade upp på vågen många gånger varje dag och blev besviken då inte den visade neråt, men ge inte upp nu och säkert har du spräckt 10kg idag då du stiger på vågen.

Du är värd till att få ett normalviktigt liv du med.

2008-09-10 @ 07:16:21
Postat av: kakan

Hej Monica, tack för de uppmuntrande orden! Kvällen gick bra tillslut, men det var tufft, och det här med step-up på vågen flera gånger om dagen är ett otyg som jag måste lära mig att hantera. Men det är inte enkelt - för samtidigt är man ju nyfiken...

2008-09-10 @ 08:57:29
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0