Litet uppehåll gånger två

Som sagt, nu blir det litet cambridgeuppehåll, och jag  l-ä-n-g-t-a-r  redan enormt mycket till kvällens middag.

Besökte min cambridgekonsulent i dag för att köpa mer pulver och väga mig. Men det senare kom vi överens om att hoppa över den här gången. Eftersom det inte hänt något, och det är risk att jag får plus i vikt nästa vecka så kan det vara mentalt bra att inte ha med sig ett ”dåligt" resultat redan...

Men på tisdag ska jag igång igen.
Minst 20 kilo innan jul gäller lika mycket fortfarande.
Och delmålet att komma under 110 ska jag knäcka innan september är slut. En generös tidsfrist, men jag vet att det tar ett antal dagar att hämta igen ett avbrott och sedan börja minska i vikt igen. Och vis av erfarenheten från förra omstarten för en månad sedan så kan det vara lite lång startsträcka...

Det blir nu inte bara avbrott i cambridg-kuren utan även på bloggen. Eftersom jag ska fira min pappa på internationellt vatten så kommer jag varken ha tillgång till dator/internet eller särskilt mycket tid för bloggen ett par dagar.

I början av nästa vecka är jag tillbaka.
Till dess: puss och kram.

Kommentarer
Postat av: bantarbritta

Jag tror faktiskt att jag har den boken! :) Någon liknande vet jag iallafall att jag har, hur bra recept i den som helst!



Nu ligger det en liten överraskning till alla viktkämpar på min blogg! :)

2008-09-19 @ 22:43:43
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: M

Hej :)

Har läst igenom din blogg lite och känner att du och jag är väldigt lika. Båda är kvällspersoner som hatar tidiga mornar, jag lider också av extrem hetsätning (jag tror ingen som inte lidit av det i sån stor grad kan föreställa sig hur det egentligen är). Det här är tredje gången på ca 15 månader som jag börjar på Cambridge, första gången gick det super, kom upp i ca 14 kilo innan det gick käpprätt åt helvete och jag gick upp allt igen, sen började i våras och förlorade ca 6-7 kilo innan jag fick ett krävande jobb som gjorde det omöjligt att följa cambridge. Men nu har jag målet minus 20 kilo innan jul.. Kul att se nån som kämpar på samma sätt :)



Hoppas det går bra för dig och kika gärna in hos mig också.



Kram M

2008-09-20 @ 15:00:27
URL: http://getlow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0