Jobbdepression

Har deppat ner mig lite över mitt jobb nu i kväll.
Egentligen har jag världens bästa jobb och trivs jättebra, men det finns en omständighet som gör att jag stundtals är beredd att ge upp allting. Det är en person, som jag på papperet ska samarbeta med i det dagliga arbetet, men i praktiken så pratar vi knappt med varandra.
Personkemin stämmer inte på en enda punkt.

Inte så att vi är osams eller grälar med varandra. Ingen öppen konflikt eller gammalt agg att reda ut.
Det är bara likgiltighet.
Och det är nästan värre.

Jag känner inte att den här personen respekterar mig eller min kompetens. Jag tycker inte att jag blir informerad, och upplever att det hela tiden är jag som får ta initiativ om vi någon gång ska prata/diskutera/samråda eller så.

Det är så förbannat tröttsamt.
Jag vet att jag måste ta tag i situationen innan det går för  långt och växer mig över huvudet.
Men vart börjar man?

Kanske är det enklast att söka sig ett nytt jobb.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0