Förkylt

Det är så himla trist att vara förkyld. Kände redan i går kväll hur jag började frysa mer och mer, och snörvla och hosta.
Och visst, i morse så vaknade jag med en rejäl snuva och skrällig hosta.
Har nog lite feber också.

Jobbar ändå, fullproppad med alvedon.
Försöker hålla mig undan så mycket som möjligt så det blir en lugn dag... ;-)
Tråkigt bara att dagens planerade simning därmed blivit inställd.
Det blir nytt försök till helgen.

Enda fördelen med att vara förkyld är att jag inte är hungrid eller sugen på någonting alls just nu.
Är fullt nöjd med mina cambridgedrinkar.
Och lite kaviar då, som min bestående last...

Jag har blivit utmanad av Vendela, och svarar här på hennes frågor.
Men jag är tråkig och skickar inte utmaningen vidare.
I varje fall inte just nu.
Fantasin räcker inte till, plus att de flesta andra viktbloggar som jag regelbundet läser redan har haft denna utmaning...
 

Vilken mat äter du ofta?
Kyckling och lax toppar listan. Men det blir även en hel del frysta köttbullar och korv när fantasin tryter.

När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?

Jag är hopplös, kan inte låta bli att hjälpa till att bära bort från bordet, ställer mig gärna och diskar och börjar domdera i köket. Önskar att jag kunde slappna av lite oftare och bara vara.


Var sitter du helst när du bloggar?

Oftast framför jobbdatorn på mitt jobb, men om några dagar får jag trådlöst bredband hemma så då ska jag börja använda min nya laptop för fullt. Gissar att soffan blir favoritstället då.


Köper du ofta Triss?

Är periodare. Ett tag köpte jag alltid fyra triss på löningsdagen. Vilket är i dag. Kanske ska jag ta upp den traditionen...


Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Toscana i Italien är en kär favorit. Men älskar också New York. Om jag vinner på triss så kanske det blir återbesök i båda snart.

Vilken TV-kanal tittar du på mest?
Är riktig tv-missbrukare och tittar på de flesta kanaler. Men det blir nog mest på trean, fyran och femman.

Kommentarer
Postat av: M

Gud va tråkigt att vara sjuk, man blir så himla matt i kroppen. Mina ketosstix köpte jag från http://www.nailsbodybeauty.se där jag även köper mina cambrdigeprodukter. Jättebra service och världens trevligaste tjej som driver det.



Krya på dig :)

2008-09-25 @ 14:36:57
URL: http://getlow.blogg.se/
Postat av: Vendela

Usch - stackare. Hoppas du kryar på dig snart! Man känner sig ju nog så sjuk även om man inte har feber!



Kram

2008-09-25 @ 18:32:18
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0