Förbannade våg

Så hände det där som precis är anledningen till att jag inte ska väga mig varje morgon.
I morse stod vågjäveln inte bara still, den visade till och med något hekto plus.

Hekto!
Det är typ ingenting.
Det är skillnaden mellan ett toalettbesök, ett glas vatten, en tandborstning, en kam genom håret.
Typ.

Trots att jag vet det, att det inte är något att bry sig om en så liten förändring, så sjönk humöret i botten direkt och de där små, vassa "ge-upp-för-det är-ändå-ingen-idé" tankarna kom smygande.

Morgonens cambridge-drink var tung att få i sig.
Jag ska inte ge upp.
Jag ska inte.
Jag ska inte.

Kommentarer
Postat av: Monica

Stå på dej, just nu som det går så bra för dej, men jag vet av erfarenhet hur det känns då man inte går ner varje dag då man kör ren kur, men tänk på alla de kilon som du faktiskt redan tappat.

Ta ut batterierna ur vågen och släng dom och väg dej bara hos konsulenten, vet det är lättare sagt än gjort. Hejar på dej

2008-09-02 @ 06:59:10
Postat av: kakan

Tack Monica för pepp - det behövs och hjälper! Jag vet att jag måste göra något åt min "våg-kultur" för att slippa de här onödigt irriterande motgångarna, men det är inte lätt att göra sig av med den då den andra dagar ger så oerhört mycket positiv energi... Men jag ska försöka komma på någon lämplig kompromiss...

2008-09-02 @ 09:28:24
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0