Fika, fika, fika

Det fikas mycket på mitt jobb. Var och varannan dag finns det något att fira och uppmärksamma.
Och jag gillar normalt att fika - både för att det är gott med sötslisk och för att det är ett trevligt avbrott i jobbet.

Men nu är det bara irriterande med alla fikastunder.
 
Ännu ett tillfälle då jag måste göra ett val att INTE ta en tårtbit, en kaka eller en bulle.
Det är svårt när de bara ligger där och väntar.
Gratis. Varsågod. Serverat och klart.

Det är inte så många på mitt jobb som vet om att jag cambridgar, så mitt i alltihopa blir jag lite orolig att någon ska notera att jag inte fikar och börja ställa frågor.
Så jag gömmer mig på mitt rum och skyller på jobbet.

Gud vad jag är sugen på en färsk kanelbulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0