Dyster vägning

Jag har ju bestämt mig för att väga mig två gånger i veckan, tisdagar och fredagar.
Det är något som jag slarvar med åt båda hållen.
I tisdagsmorse hoppade jag över att väga mig, eftersom jag fortfarande var bortrest och precis hade avslutat födelsedagsfirande och släktkalas.
Vilka spår de satt på vågen ville jag helt enkelt inte veta.

Har sedan funderat fram och tillbaka hur jag skulle göra i dag. Å ena sidan vill jag veta hur jag ligger till. Å andra sidan vet jag av erfarenhet att det tar tre, fyra dagar efter en omstart av ren kur innan jag tömt kolhydratlagren, tömt kroppen på vätska och slagg och därmed är tillbaka på den vikt jag hade innan jag bröt min rena kur.

Jag ligger precis på den gränsen i dag. Lite i underkant till och med, eftersom tisdagen inte blev så lyckad som omstartsdag utan jag fuskade ett par gånger...

Men jag vägde mig till slut ändå.
Och vågen visar +0,5 kilo sedan förra veckan.
Inte kul.

Jag hoppas nu innerligt att det bara är vätska, så att jag efter ytterligare en eller två dagar på ren kur i varje fall är tillbaka på min förra vikt. Och sedan ska klättringen ner under 110 klaras av under nästa vecka.
Basta!

Men jag inser att jag kommer fortsätta väga mig i helgen, för jag behöver positiv feedback snabbt för att fortsätta stå ut med ren kur. För särskilt kul att bara äta cambridge är det inte.

Kommentarer
Postat av: vendela

Skickar PEPP i massor till dig!! Du är så otroligt duktig som kämpar på med Cambridge-kuren! Jag har alldeles för dålig karaktär för att klara det, har inte ens velat prova.



Klart det kommer visa sig på vågen snart, har bara hört positivt om den kuren. Gäller bara att vara envis och stå ut.



Kram

2008-09-26 @ 11:21:37
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: kakan

Tack snälla söta. All pepp och uppmuntran behövs en sådan här dag. Jag hoppas att vägningen går bättre i morgon så motivationen åker i topp igen...

2008-09-26 @ 14:44:59
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0