Djupdykning i garderoben

I dag ska jag gå igenon min garderob.
Vet att det finns massor med kläder där som bara väntat på att jag ska gå ner i vikt.
Det är dags att leta rätt på dem i röran och kolla vilka som passar.

För just nu har jag litet klädproblem.
Närmare 13 kilo minus sätter sina spår, och många av mina favvo-plagg går inte att ha längre.
Det känns gott.
Framför allt på jeans är det lite bekymmer. Har egentligen bara ett par som fungerar just nu, men hoppas hitta något mer i klädhögarna.

Hittade igen en höst-mocka-jacka i går kväll som jag inte kunnat ha på åratal.
Den satt riktigt snyggt.

Det här med kläder har alltid varit ångest-framkallande för mig. Så många gånger som jag har köpt kläder, utan att prova, som sedan visat sig för små och så har jag inte orkat ta tillbaka för att byta. Kanske fanns det inte en större storlek, eller så har jag tänkt att "men nu ska jag ju gå ner i vikt, så snart kan jag ha den..." och så har det inte hänt någonting.


Jag längtar så oerhört mycket efter att köpa nya kläder. Framför allt få köpa kläder utan att behöva vara begränsad till avdelningen med större storlekar. Jag är inte där än, långt ifrån, men känner mig ändå inspirerad.

Men just nu ska jag vara försiktig.
För jag ska ju ner ännu mer, och att köpa nytt som är för litet om en månad eller två har jag inte råd med.
Så jag  hoppas på trevliga överraskningar i garderoben.

Kommentarer
Postat av: CarusA

Tackar, tackar ;-)



Hur har du det då? Länge sen sist...



/C

2008-09-28 @ 15:48:17
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3378

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0