Dagens vikt: 109,9

Det sa bara poff.
Vågen i morse visade 109,9.
Äntligen.

Äntligen har jag krupit under 110. Det har varit segt, men det kändes bara underbart i morse när jag steg upp på vågen.
I årlighetens namn visade den första gången 110 blankt och jag tänkte att det var ju typiskt.
Men jag klev på en gång till, och då kröp den ner ett hekto. Testade en tredje gång. Jo 109,9. Så jag sätter upp det som dagens officiella vikt.

Det här bevisar också min tes att det tar upp till fyra dagar att komma tillbaka efter en utsvävning och omstart. För sannolikt var det en hel del vätska kvar i kroppen - det är inte riktigt rimligt att tappa över ett kilo på ett dygn annars. Jag måste få in det i min tröga skalle så jag inte blir lika missmodig efter omstarterna när det tar  för lång tid. Utan förändringen kommer, om jag bara är lite tålmodig.

Just nu är det i varje fall inga problem med motivationen.

Totalt har jag nu minskat 12,9 kilo och målet 20 innan jul kommer allt närmare. Ska nu köra hårt på ren kur i drygt en vecka, fram till Ikea. Minst två kilo till ska nu bort på den tiden.

Men i dag känner jag för att fira.
Kanske ska jag unna mig den där snygga väskan jag spanat in.

Kommentarer
Postat av: Bantarbritta

Vad kul att du gått under 110, det är verkligen en målstolpe och det känns så bra! Din tes tror jag också på, för det är något liknande jag har märkt av. Nästan att man väger som mest två dagar efter att man har fuskat, och sen ca 4 dagar börjar nedången igen. :) Tänk att man har sån stenkoll på allt? :o

2008-09-27 @ 10:22:29
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: M

Grattis!!! Gud va jag också önskar att jag kunde skriva mina vikter i bloggen, det gör då större betydelse på nåt sätt när man når under nåt. Men tyvärr så gjorde jag den officiell för mina närmaste och vilket gör att jag inte känner mig särskilt anonym längre och vikten är nog min största hemlighet sen jag var väldigt liten. Kämpa på nu!!! Det går ju bra det här.



Hoppas du har en trevlig helg!

2008-09-27 @ 17:42:17
URL: http://getlow.blogg.se/
Postat av: M

Grattis!!! Gud va jag också önskar att jag kunde skriva mina vikter i bloggen, det gör då större betydelse på nåt sätt när man når under nåt. Men tyvärr så gjorde jag den officiell för mina närmaste och vilket gör att jag inte känner mig särskilt anonym längre och vikten är nog min största hemlighet sen jag var väldigt liten. Kämpa på nu!!! Det går ju bra det här.



Hoppas du har en trevlig helg!

2008-09-27 @ 17:42:18
URL: http://getlow.blogg.se/
Postat av: kakan

Getlow! Jag förstår precis. Jag berättar inte heller för folk hur mycket jag väger, utan det är en hemlighet i min blogg och hos min cambridgekonsulent. För mina vänner och familj så berättar jag bara skillnaden - hur mycket jag går ner. Å andra sidan kan man fundera på varför det här med vikten är så känsligt. Det kanske inte är så farligt att berätta den... men jag är inte där än i varje fall.

2008-09-28 @ 10:57:37
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0