Vart försvinner kilona?

Det är rätt lustigt det här med att gå ner i vikt.
Det känns så abstrakt och overkligt på något sätt - mest bara siffror på den digitala vågen och kläder som helt plötsligt blir lite förstora.

Men vart tar kilona egentligen vägen?
Och vart försvinner de ifrån?

Just nu är min viktminskning lite ojämnt fördelad, känns det som.
Mätte mig runt midjan, det vill säga den midja som sitter strax under revbenen och där man ska mäta för det medicinska midjemåttet, och konstaterar att det inte blivit lika många centimetrar som kilon.

Har läst någonstans att vi kvinnor tappar först på rumpan och brösten när vi går ner i vikt, och i varje fall det första stämmer märker jag på mina byxor. Men på magen är det värre. Min övre och undre bilring (har ett "smalstråk" över naveln) krymper i otakt. Just nu verkar det bara vara den under bilringen som är med på tåget. Den övre känns lika stor som alltid. Och det är inte kul, för det är oftast den som ställer till det när det gäller passform på kläder...

Tjuvvägde mig i morse igen. 109 kilo blankt.
Viktminskningen är således 13,8 kg.
Klapp på axeln.
Bra jobbat.

Siktet är nu inställt på att nå 15 kilo innan jag gör ett litet IKEA-breake om en vecka i min kur.

Kommentarer
Postat av: Vendela

Ja, jag håller med om att listan var lite i längsta laget - därför ville jag inte vara så taskig att utmana er andra på den :-)



Roligt att det går bra för dig!! Beträffande var vikten tar vägen så märker jag det allra först på magen, liksom längst upp i maggropen - så det ser lite roligt ut när jag sitter ner; det är liksom insjunket där men så putar resten av fetmagen ut därnere ;-)

2008-10-01 @ 11:06:15
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0