Tjockare än någonsin

Det här med kroppsuppfattning är ett märkligt kapitel. Trots att jag bevisligen, enligt vågen, går ner i vikt, så känner jag mig tjockare än någonsin. Provade lite kläder i går kväll inför dagens Sundsvalls-tripp och tyckte att alla bilringar (snarare traktordäck...) syns mer än någonsin.

Jag tror att det någonstans blir en felkoppling mellan logik och känsla. Innerst inne så hoppas jag nog att det ska synas mer att jag gått ner i vikt, att jag i ett huj ska få en välformad kropp utan en massa utbuktningar under kläderna... men så fungerar det inte. Inser också att jag nog haft en skev bild av min kropp sedan tidigare, inte riktigt velat ta in hur stor jag egentligen varit/är. Måste jobba med min kroppsuppfattning, så jag på ett bra och sunt sätt kan ta in de förändringar som nu sakta sker.

Annars så kastas jag mellan olika känslor just nu.

Är lite deppig över att jag totalt svullade ut i går kväll. Har ju sedan länge planerat att göra ett uppehåll i min kur från och med i dag, men i går blev jag så sugen på någonting att jag gav mig själv en tjuvstart med 6 bitars sushi. Inte så farligt, kanske till och med lite bra att göra en liten upptrappning så kroppen inte får en totalchock i dag... Men tyvärr så blev det chips och en liten chokladbit som också följde med hem från affären.

Sushin var underbart god.
Den mörka chokladen likaså.
Men chipsen smakade inte ens bra, ändå tryckte jag i mig hela på bara någon timme.

Gjort är gjort. Det är bara att försöka lära sig av misstaget och gå vidare.

Däremot är jag full av förväntan inför shoppingresan till Ikea med bästa vännen AK. Vi åker om en timme. Ikea-katalogen är välbläddrad inför besöket, och jag har en lång lista på måste-ha saker och måste-kika-närmare-på prylar. När jag och AK gör Ikea så betyder det många timmar, och minst tre varv runt varuhuset. Den här gången gör vi en två-dagars resa för att hinna utforska lite fler butiker i Sundsvall också.

I kväll väntar hotell och en middag ute på restaurang.
Lite vin. Lite mat. Lite avkoppling.

Tyvärr känner jag att jag inte fullt ut förtjänar det efter gårdagens urspårning.


PS: Det blir alltså litet blogg-uppehåll till torsdag kväll nu. DS.

Kommentarer
Postat av: blogg_bohemen

Förstår precis hur du känner dig, men håll ut! Jag har en gång gått ned rejält med pulver och en gång på mer traditionellt vis (synd bara att jag gått upp båda gångerna ...), och pulvret gör konstiga saker med figuren. Tror att det är för att man går ned så snabbt, kroppen hinner inte med att allt blir liksom fluffigt. Det rätat dock till sig, så kämpa på! Jag tror på dig!

2008-10-09 @ 07:28:34
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0