Suget sitter i

Har en fin liter folder från Cambridge-kuren som förklarar hur man mår och känner de olika dagarna in i kuren.
En del stämmer, en del stämmer inte.
Jag väntar fortfarande på de där dagarn då allt går lätt, då jag är fylld av energi och känner mig piggare och gladare. De ska komma efter så där fem, sex dagar på ren kur.

Jag är inne på min nionde dag efter senaste omstarten och känner mig mest trött, hungrig, frusen och slö.

Kanske uteblir den positiva effekten på grund av att jag kör min egen variant, oren kur, med lite ägg och räkor som komplement vissa dagar (alltså vi pratar ett ägg eller typ 15 räkor, inte mängder...)

Inte vet jag.
I går var jag och kompisen AK hos en tredje kompis och fikade. Jag drack te. De åt bullar och kaka.
Det gick rätt så bra.
Men jag var så himla sugen på något sött att det riktigt kröp i kroppen!

Samma sak i dag, när det var lunchmöte på jobbet, där företaget bjöd på lunch. Fick en del kommentarer för att jag inte åt, men det kändes ändå okej att sitta och titta på när de andra bälgade i sig pasta eller pannkakor. Men sugen var jag, definitivt.

Tack och lov att vikten fortsätter nedåt.
Det ger mig motivation när jag inte märker av de andra positiva sidorna av kuren.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad duktig du är som kämpar så!! :) Keep up the good work!

2008-10-02 @ 14:42:39
URL: http://fridascorner.blogg.se/
Postat av: Bantarbritta

Men lite räkor och skinka säger de ju att man kan äta även om man går på ren kur.

Har du ketosstickor så du kan se om du är i ketos? Det kan ju vara motiverande :)

2008-10-02 @ 16:03:58
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: kakan

Nej, jag har inte skaffat ketosstickor än, men funderar på det. Kanske en bra idé.

2008-10-02 @ 16:18:48
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/
Postat av: Vendela

Vet hur det är med suget, jag är grymt sugen varje dag - och då får jag ändå äta mat till skillnad mot dig.



Ja, det är dumt att väga sig varje dag, men jag kan inte låta bli.Det gäller bara att inte låta sig nedslås av de "naturliga variationerna" :-)



Keep up the good work!

2008-10-02 @ 18:45:18
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0