Stilla på vågen

Det står still på vågen.
Suck.
Tålamod, tålamod.

Har ringt mej sjuk i dag. Ska vila min onda axel, tänkte jag, och hoppas sedan att både medicin och sjukgymnastik kickar in snabbt...

Har fått avboka flera planerade pass i både vattengympa och simning de närmsta dagarna. Det känns trist. Ska försöka ta mig ut på en promenad i dag i stället. Även om det är kallt, så skiner solen, och benen är det inget större fel på...

Försöker peppa mig med positiva tankar, men känner mig lite nere och ömklig.
Dagar som dessa handlar bara om att härda ut och inte ge upp.
Jag ska inte låta ett bakslag i kroppen sätta stopp för min viktresa, men det är bara att inse att alla dagar på denna resa inte är lika kul...

Gud, vad jag längtar till den dag då jag kan se tillbaka på den här perioden av mitt liv och konstatera att de är ett avslutat kapitel. Och att jag klarade av det - och att det var värt det.

Kommentarer
Postat av: Tråktanten

Skickar lite pepp och krya på dig! Antagligen tar vikten ett rejält skutt nästa vecka i stället. Du är ju så duktig och disciplinerad (till skillnad från vissa andra...).

Ta en prmenad, och sväng försiktigt med armarna, det ökar blodgenomströmningen i musklerna :o)

2008-10-29 @ 10:58:09
URL: http://trktantensvedermdor.blogspot.com/
Postat av: Vendela

Men du - inte står det stilla på vågen?? Tycker inte det var länge sen du låg runt 106 och nu är du nära 105!? Det går neråt sakta men säkert :-)



Apropå tålamod; ja, jag försöker ha tålamod - egentligen vill jag att det ska hända något hela tiden, snabbt - men nu är jag glad bara jag går NER något varje dag om det så bara är ett hekto. Att stå stilla länge är så tråkigt..



Skickar massa pepp till dig!



Kram



p.s Expert - det stället har jag glömt. Ska kolla upp dem oxå - tack för tipset! d.s

2008-10-29 @ 18:17:56
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Bantarbritta

Krya på dig! Inte kul när det blir så. :(



Tack för kommentaren, visst är det så att jag fortfarande får för mig att folk tänker saker, men som dui skriver så kan man inte göra något åt andras tankar. Och tänker de så är det DERAS problem och deras energi de lägger ner på det. Inte mitt fel. ;)

2008-10-29 @ 20:18:10
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0