Så lååångsamt

Det går så sakta med vikten just nu.
Det känns riktigt orättvist. Jag kör ju faktiskt ren cambridge-kur :(
Visst, fortfarande i min egen variant med ett enstaka ägg och lite räkor en och annan dag, men ändå.

Vågen i morse visade bara ett hekto minus.
Suck. Det är typ ingenting.
Visst - det är jättebra att det går nedåt. Så himla mycket bättre än uppåt.
Ett kilo i veckan är också en bra viktminskning om man kör en kostbaserad diet typ viktväktarna eller GI. Men det är lite svårt att vara nöjd över det när jag faktiskt kör en kur som ska ge större effekt.
På en vecka, om jag räknar från när jag kom ikapp efter mitt uppehåll, så har jag gått ner lite drygt ett kilo. På ren kur ska man kunna knäcka två, tre kilo på en vecka utan problem...

Ska nog förbi min cambridge-konsulent i dag. Hoppas att det är den ordinarie tjejen där, så jag kan rådgöra lite med henne om varför det går sakta just nu.

Och jag som hade tänkt unna mig en god lunch på mässan i morgon. Men tanken var att jag då skulle vara närmare 105,5 kg. Som det ser ut nu får jag vara glad om jag tar mig under 106....

Får ta mig en funderare på hur jag ska göra med lunchen i morgon.

Kommentarer
Postat av: Tråktanten

Gör som jag och släng in vågen i garderoben!



Det kan ju inte bero på räkorna och äggen, det har du ju rätt i. Det är nog bara så att din kropp inte är lika "lättlurad" längre och håller fast vid kilona eftersom den tror att du är inne i en svältperiod. Vilket du ju faktiskt är. Snart fattar den att den får all näring den behöver och släpper på fettet igen.

2008-10-23 @ 13:23:55
URL: http://trktantensvedermdor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0