Ont

Det började redan i går, jag har ont i ett stråk från ena sidan av nacken ner över axeln och ut i skulderbladet och vidare ner över ryggen.
Aj.
Inte kul.
Har precis avbokat kvällens vattengympa. Vilket nog var klokt hur som helst, eftersom jag ska och simma i morgon med träningskompisen H och sedan har nya aqua-pass inbokade både lördag och söndag.

Vet inte om det är träningsvärk, en sträckning, överansträning eller vad.
Skulle behöva smörja in med lite zon eller likanden, men här kommer nu en (av flera) nackdelar med att vara singel. Hur sjutton smörjer man in sig på ryggen?

Ger det inte med sig under dagen får jag ta med mig en tub zon ut på krogen och ragga i kväll... Fniss.
Nej, ett besök hos en kompis är nog mer realistiskt för att få välbehövlig hjälp. Sedan får H hjälpa mig efter simningen i morgon om det inte gett med sig. Det gäller att utnyttja sina vänner.

Dagens vikt (jo, jag vägde mig i morse igen, väga-inte väga kampen fortsätter)
106,2 kg. Total minskning: 16,6 kg.
Hoppas jag kan ta mig under 106 i morgon.

Det känns i varje fall inte som några problem att köra på med ren kur just nu. Skönt.
Fortsätter som planerat fram till allhelgonahelgen, med en kort-kort avstickare på fredag lunch då jag ska unna mig något gott på mässan jag ska besöka.

PS: Räknade precis ut mitt BMI och har nu bara tre kilo kvar till att vara under 40 = under sjuklig fetma. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0