Motions-tankar

Jag får inte riktigt igång mej på motion fullt ut.
Visst, jag är nöjd med att jag tar mig i väg på vattengympa rätt så regelbundet.
Har varit två gånger denna vecka, och ska i väg i kväll igen när jag slutat jobba (vilket är i princip nu!).

Men annars så blir det inte så mycket.

Framför allt saknar jag promenader. Men det är supersegt.
Har jag väl kommit hem från jobbet så blir jag lätt sittandes i soffan resten av kvällen.
Dessutom är det kallt, och mörkt, och jag är rädd för att halka och slå knäskålen ur led igen... jo, ursäkterna och bortförklaringarna är många och välbekanta...

Samma sak med vardagsmotion.
Tar oftast genvägar; bilen även korta sträckor och hissen upp om det är mer än en trappa.

Jag får hoppas på att vattengympan, som ändå, fungerar kan bli en katalysator för lusten att röra mig ännu mer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejje

Har du testat lunchpromenader? Fast kanske du inte har ett sådant jobb så du hinner med det? Det tycker jag är skönt annars.

Nej, den boken har jag inte läst. Kanske vore något. Får fundera på det. Har inte så mycket tid till att läsa tyvärr. Men kanske finns den som cd-bok, jag kör ju bil 90 min per dag, till o från jobbet.

KRAM

2008-10-19 @ 21:15:05
Postat av: Starlight

Hmm... något hände och namn etc försvann.... Testar igen... Jag som skrev förra alltså....

2008-10-19 @ 21:15:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365
Postat av: Susanna

Men du är ju medveten om det, så det enda som krävs är att sätta igång, fast lite i taget. Du kanske kan börja med trappor? Och säga att vid mer än en våning men färre än...5 (?) så går du. Och sen vattengympan på det. Om du kör i gång med allt på en gång finns risken att du tröttnar och slutar. Så funkar det med motion och annat (till exempel tandtråd! Haha!) för mig.

2008-10-19 @ 21:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0