Liten omstart, eller vad man ska kalla det...

Tillbaka till vardagen och Cambridge på helfart. Uppehållet är nu officiellt slut. Drog ut på det över gårdagen, och har verkligen tillåtit mig att "slarva" och fuläta i flera dagar.
Det har varit en frossa i choklad och chips i första hand.
Och ett och annat glas vin blev det också under helgen.

Å ena sidan har det varit gott och skönt att inte behöva bry sig, å andra sidan blir jag lite bedrövad över att de "gamla takterna" sitter så djupt rotade och så snabbt kommer tillbaka...

Men nu är det pulver igen.
Jag hoppas verkligen att jag klarar av att starta om ännu en gång. Vet att det är en lite farlig metod jag använder, med återkommande uppehåll och omstarter. Min cambridgekonsulent har varnat mig för att det bara blir svårare och svårare att hitta motivationen för att börja om.
Så jag räknar med en riktigt jobbig vecka framför mig, med uruselt humör och kort stubin.
Jag är redan hungrig.

Samtidigt försöker jag hålla målet i sikte.
Tvåsiffrigt hägrar.

Kommentarer
Postat av: Tråktanten

Skickar lite pepp, jag är övertygad om att du klarar av omstarten!

Jag har nästan svultit ihjäl flera gånger idag! Har en stor burk med vitkålssallad (inga kolhydrater!) som jag nallar av ibland, mellanmål liksom :o)

Är glad att åtminstone du verkar fatta det här med ketos! Hade en disskussion med en xtravaganzare igår om just det. Tydligen säger xv att man inte får stoppa någonting alls i munnen förutom deras soppor, för då kommer man ur ketosen!!! Så är det ju inte riktigt...

2008-10-13 @ 13:53:04
URL: http://trktantensvedermdor.blogspot.com/
Postat av: kakan

Tack för pepp. Behövs i massor! Det är klart att de som säljer dessa pulver och produkter till oss vill att vi ska tro att det bara är det som gäller, för då får de ju sälja ännu mer... Men så länge man undviker kolhydrater och allt för stora mängder fett så sabbar man inget. 100 gram skalade räkor t ex innehåller 75-80 kalorier och 0 kolhydrater, och 100 gram räkor kommer man långt på!

2008-10-13 @ 16:34:51
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0