Kyckling-längtan

Det går fort att vänja sig vid att äta mat. Sitter på jobbet och känner mig småhungrig och frusen, och är så himla glad över att jag unnat mig att gå på blandad kur (= 2 pulver och ett mål mat om dagen) ett par dagar till.

Planerar att äta grillad kyckling i kväll, och det riktigt vattas i munnen vid bara tanken på den varma, salta kycklingen... Mums. Längtar hem så jag får kasta mig över maten likt en grottmänniska.

Den svåra utmaningen blir att inhandla denna middag. Något gott hade jag tänkt unna mig kväll också, men vet inte vad. Vis av erfarenhet vet jag att jag lätt plockar på mig för mycket onyttigt gott när jag väl är i farten. Måste försöka tänka ut en strategi...

Resten av kvällen ska jag ägna åt att packa upp alla kassar från shoppingresan och försöka få någon ordning i röran.
Och i morgon har jag bjudit hem goda vänner på middag (shoppingkompisen AK med familj). Det ska bli otroligt trevligt. Jag har inte haft middagsbjudning sedan jag började med cambridge och har verkligen saknat det, från att planera maten, laga den, duka fint, korka upp ett gott vin, och sedan njuta av mat, dryck och sällskap.

Och om någon undrar hur det har gått med fredagsvägningen kan jag berätta att det gick inte alls.
Jag vägde mig helt enkelt inte.
Det är ingen idé när jag gör ett uppehåll, eftersom jag vet att jag på vågen lägger på mig typ två kilo då.
Nästa vägning blir i stället nästa fredag, tänkte jag.
Då är jag tillbaka på min viktresa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0