Jag har blivit en kamel!


www.fotoakuten.se                    


Jepp. Det är bara att inse. Kakan är kamel.
Jag lagrar nämligen kroppen full med vatten.

Veckans besök hos Cambridge-konsulenten visar svart på vitt att kroppen är i vatten-o-balans.
Jag har nästan dubbelt så mycket vatten som "normalt" i kroppen.
Konsulenten tröstade mig och sa att det inte är ovanligt. Och vatten väger mindre än fett, så det påverkar inte vikten så himla mycket.

Tydligen är det så att när kroppen är överfull med fett så kan den inte lagra vatten som den ska, utan man är konstant lite uttorkad. När sedan fettet börjar försvinna så blir det plötsligt plats för vatten - och vips, skyndar sig kroppen att fylla på. För den kommer ihåg hur det var i öken-landskapet tidigare..

Detta ska tydligen rätta till sig med tiden.
Och jag ska fortsätta dricka vatten, men se till att det är jämnt fördelat över dagen, så jag aldrig är törstig.
Suck.

Men det kan vara en förklaring till att jag inte tycker att det syns så jättemycket på mig att jag går ner i vikt - jag fyller ut bilringarna och valkarna med vatten, helt enkelt...

Vågen hos konsulenten visar att jag gått ner 1,6 kg på en vecka.
Det är väl i underkant för att gå på ren kur, men å andra sidan så har jag ju unnat mig en lunch och ett slisk-fika under veckan, så jag är nöjd ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0