Jag gillar inte vintern

Det snöar i Umeå i dag.
Suck.
Det betyder att nu är det vinter på riktigt.

Jag gillar inte vintern. Visst, det kan vara riktigt vackert och stämningsfullt med det vita snötäcket, mörkret och massa tillfällen att tända ljus.
Men för mig betyder vinter också att det är kallt och framför allt halt ute.
Då vågar jag inte ut på mina promenader, utan håller mig inomhus = mindre motion = inte bra för min viktnedgång och hälsa...

Det gäller att hitta på annat då. För rädslan för att ramla/halka och vrida mitt knä ur led igen, den lär jag inte komma över. Det gör så himla ont och betyder några veckor på kryckor efter åt. Det kan jag vara utan.

Länge sedan jag var på gymet, kom jag på. Där kan jag ju faktiskt både gå och cykla. Och dessutom se tv samtidigt.
Enda som saknas är den friska luften.
Den tar jag till våren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0