Inte fel på karaktären

Är på väg till vattengympa (känner mig duktig!) men måste bara snabbt berätta att jag känner mig stärkt efter dagens besök hos cambrigde-konsulenten. Berättade för henne att det var så oerhört tungt att starta om på ren kur den här vändan, att jag fick kämpa i flera dagar innan jag hamnade rätt, och att veckan därför varit extra tuff.

- Kom ihåg att det har ingenting med karaktär att göra. Det handlar inte om att du har dålig karaktär, sa hon.

I stället är det en ren fysisk reaktion i kroppen, förklarar hon. Efter att ha krympt sina fettceller så blir kroppen överlycklig att nu få fylla på med så väl fett som kolhydrater, och när jag sedan vill gå tillbaka till "svält-läget" så slår cellerna bakut. Därför är det tungt att starta om, för hela kroppen kämpar emot.

Känns bra att veta.
Och lättar lite på det dåliga samvetet över att jag inte kom igång så snabbt som jag önskade.

Vägningen: ligger fortfarande över vikten innan uppehållet, men avståndet krymper snabbt. Är i kapp om några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0