Here we go again...

Det är konstigt att jag aldrig lär mig.
Jag VET ju att jag oftast får ett varannan-dags-resultat på vågen när jag kör ren kur.
Att ena dagen står jag still eller bara har en förändring på typ ett hekto, andra dagen kan den hoppa ner ett halvt kilo.
Jag VET ju det.

Ändå blir jag stressad när våg-jäveln inte rör sig.
Vad gjorde jag för fel i går?
Jag åt mina tre pulver, drack vatten som jag ska.
Och visst, ja, jag åt ägg, kan det vara det som spökar?

Nej, skärpning. Ägg försör inte.
Det vet jag ju.
Och jag bryter inte heller fastan för den innehåller inte några kolhydrater.

Jag förstår att framför allt unga tjejer så lätt hamnar i ett osunt beteende runt mat och utvecklar en ätstörning där man försöker ha total kontroll över varje kalori man stoppar i sig. Jag har tack och lov aldrig varit där helt och fullt, även om jag tror att tröstätandet och överätandet är en viss form av ätstörning det också.
Men snacka om att det går fort att bli nojig.

Skärpning.
Jag måste ta tag i det här att inte väga mig varje dag för att slippa den här typen av nojor.
Nästa vägning tisdag är härmed bestämt, helt enligt min tisdag-fredag-vägnings-plan.

Kommentarer
Postat av: M

Frågan är egentligen vad som räknas som ätstörning. Störd relation till mat har jag fått det förklarat för mig, men isf måste ätstönrningar vara största folksjukdomen i Sverige för jag vet inte riktigt om jag känner nån som har en sund inställning till mat.

2008-10-21 @ 00:02:10
URL: http://getlow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0