Gigantiska gäddhäng

Jag gillar inte mina armar. Eller snarare överarmarna. De består av varsitt prydligt och rejält gäddhäng.
Att jag nu går ner i vikt syns inte där, inte.
Nähä.
Får nog glömma drömmen om att kunna gå i armlöst utan att skämmas...

Även om det är långt kvar på min viktresa (den tar nog aldrig helt slut...) så börjar jag ändå att oroa mig för att huden inte ska krympa med kilona. Vet att vi som är rejält överviktiga oftast får lös hud som hänger när vi går ner i vikt. Det på magen kan man få hjälp att operera bort, har min cambridge-konsulent berättat. Om man bara har mer än fyra centimeter häng. Det klarar jag utan problem, när den dagen kommer...  ;-)

Men armarna? Vad gör man åt allt löst skinn där om det inte kryper ihop av sig självt?
Tror att jag måste börja styrketräna för att hjälpa till att forma mina "gammgäddor".

Någon som har tips på bra, enkla hemmaövningar mot gäddhäng?

Kommentarer
Postat av: Susanna

Armhävningar mot en vägg. Eller hantlar (man kan fylla småflaskor med sand). Eller simning, om du vill gå till ett badhus.

2008-10-03 @ 16:30:26
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in:)

2008-10-03 @ 16:35:10
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: kakan

Armhävningar mot vägg var ett bra förslag. Jag ska genast börja!

2008-10-04 @ 15:03:34
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0