En bra vikt-dag

Har en riktigt bra lördag i höst-rusket här uppe i norr.

På förmiddagen blev det vattengympa på IKSU. Härligt, även om det var den instruktör jag tycker sämst om. Det var länge sedan sist, och kändes bra att ta i ordentligt. Gäddhänget fick sig en extra duvning oxå...
Den enda smolken i bägaren är att jag inbillade mig att alla i duschen tittade på min fula kropp och tjocka mage. Det är lätt att bli lite paranoid... Jag vet ju själv hur det är, oftast har man fullt upp med sig själv så man hinner inte fundera så mycket över andra i omklädningsrummet. Men ändå.

Desto trevligare gick det på vågen i morse, 108 kilo blankt. Är nu bara två hekto från att nå 15 kilo. Och de ska jag knäcka inom en dag eller två tänkte jag.

Funderar på om jag ska skriva om mitt mål att nå 20 kilo innan jul. Det är ju två månader till dess, och bara fem kilo kvar att fixa, och om inget oförutsett händer så ska jag klara det långt innan december månad. Men jag tror att det får stå kvar så länge. Bra att ha en marginal, tänker jag...

Har annars tvättdag, och fick rota ett tag i garderoben efter kläder att ha på mig. Gissa om de hänger på kroppen!! Den t-shirt jag köpte ny i somras, och trivts så bra i, är nu som ett tält. Samma sak med jeansen. Nä, nu måste jag bara investera i några nya plagg, även om viktminskningen fortsätter.

Mellan turerna till tvättstugan sitter jag i soffan och sträckläser Liza Marklunds nya "En plats i solen". Gillar för det mesta hennes böcker, även om kvalitén varit lite skiftande, men den här verkar definitivt höra till en av de bättre böckerna i seriern.

Kanelbullens dag?
Nä, inte för mig.
Däremot tog jag lite tonfisk innan träningen (himmelskt) och ska helg-lyxa till det i kväll med några räkor.
Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0