En bra vecka

Är snart på väg i säng, och konstaterar att det här har varit en bra vecka som helhet.
Jag har kommit igång med motionen på allvar.
Flera pass i bassängen och framför allt har jag tagit mig för att promenera. Idag blev det både promead på dagen och vattengympa på kvällen!

Visserligen unnade jag mig att äta lite mat och fika onyttigt i fredags, men vikten går ändå nedåt i hygglig takt.
Enda smolken i bägaren är att jag fortfarande har ont i min axel/skuldra.
Men det får jag ta itu med till veckan, om det sitter i.

En kompis frågade häromkvällen hur länge jag ska hålla på med det här, hon tycker att det är konstigt att jag bara äter pulver. Men så länge det går så här bra, och så länge jag klarar av det, så kör jag på, en vecka i taget. Fortfarande är det otroligt många kilon för mycket på kroppen.

Målet att ta mig under 100 kilo är nu inom räckhåll och det börjar bli dags att sätta upp nya, realistiska mål. Och bestämma en målvikt. Förut har jag tänkt att jag ska ta mig under 80 kilo, men jag tror att jag måste konkretisera den målvikten till en exakt siffra. Behöver nog också rådgöra med någon, typ min läkare, om vad som är en vettig målvikt för mig. För pinnsmal blir jag aldrig, även om jag är kort (161 cm) och enligt bmi-tabellen bör väga runt 60 kilo... Men väga någonstans mellan 70 och 75 kilo kanske är lämpligt?

Det känns kittlande.
Och lite overkligt.
Men jag har börja våga tro och hoppas att det är möjligt den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0