Birsta i mitt hjärta...

Är tillbaka efter två intensiva dagar på sydligare breddgrader = Sundsvall och Birsta city.
Tillbringade först ett antal timmar på mitt mekka (ikea).
Tänk att det är så kul!
Jag tycker inredning är riktigt roligt, och på Ikea får man verkligen sitt lystmäte. Även om jag inte vill möblera hela mitt hem med deras produkter så ger ett besök alltid en massa inspiration och idéer. Förutom då alla pryttlar som man köper på sig...

Jag fick med mig hem så väl skoskåket SKÄR som laptopstödet BRÄDA. Och två varianter av lampan KNUBBIG. Bland annat. Just nu är allt i ett enda kaos i lägenheten, men kassar och prylar över allt, ouppackat.

Men Sundsvall är så mycket mer än Ikea. Den här gången så tog jag och kompisen AK två dagar på oss för vårt besök. Så förutom Ikea blev det både en sväng inne i Sundsvalls centrum och en eftermiddag i Birsta city, en gigantisk galleria granne med Ikea. Här hittade jag också till min stora glädje så väl favvo-butiken DesignTorget och favvo-märket Zizzi som har storlekar upp till 54/56. Ett stycke ny vinterjacka är inhandlat. Och det kändes så ljuvligt att kunna prova kläder och inte behöva ta den största storleken...

Mat & vikt har jag inte tänkt på de här dagarna. Vi har ätit Polly i bilen, druckit vin och slängt i oss en pizza till lunch och friterade räkor till middag. Bland annat.
Är det uppehåll så är det...

Under helgen blir det rättning i ledet och tillbaka till ren kur, men som det ser ut blir det först på söndag som jag kör hårt igen för att hinna med en liten middagsbjudning på lördag kväll.

Kommentarer
Postat av: Tråktanten

Hej! Nu har jag läst din blogg ända ifrån det första inlägget, glatts med dig i dina framgångar och lidit med dig i dina motgångar. Du har många kloka tankegångar och jag känner igen mig i så mycket av det du skriver. Gillar dina humor också, lite galghumor sådär :o)

Jag undrar lite över varför det går så bra för dig nu med Cambridge, när det inte gick sådär jättebra med Nutrilett förut? Är det bara så att du hade bestämt dig nu, att det liksom var rätt tid och motivationen var på topp, eller är pulvret bättre på nåt vis? Beror det på att du träffar konsulenten ibland och måste redovisa?

Jag undrar också över hälsohemmet du var på. Var var det, och hur hamnade du där? Kostar det en massa eller hade du nån remiss eller nåt?

Många frågor blev det...

Avslutar med ett jättestort grattis till dina förlorade kilon så här långt! Kommer att titta in här varje dag och se hur det går för dig :o)

2008-10-10 @ 10:51:16
URL: http://trktantensvedermdor.blogspot.com/
Postat av: kakan

Hej tråktanten. Wow, imponerande att du orkat läsa igenom hela bloggen! Kul att du gillar den. Skriver i första hand för min egen skull, det här är min ventil, men att kunna dela med sig av erfarenheterna och se att det kan ge någon annan något också är givetvis en positiv kick. Dessutom har bloggen gett mig många fina nya blogg-bekanta! Jag ska försöka svara på frågorna.

Varför det fungerar nu, men inte gick med nutrilett? Tja, det är flera saker det beror på. Jag tror att det här är en bättre produkt för mig - jag känner att jag mår bättre av det här pulvret och är inte alls lika hungrig som jag var på Nutrilett. Men framför allt är det nog som du själv var inne på, det var rätt tidpunkt, motivationen fanns och de yttre omständigheterna i övrigt stämde. Det här med att "redovisa" för en konsulent spelar kanske in lite, för visst vill jag få "beröm av fröken" för att jag gjort ett bra jobb, men skulle det gå dåligt är det ju bara att strunta att gå dit...

Hälsohemmet jag var på är väl inte ett hälsohem i vanlig mening, utan något som jag hade remiss till via mitt landsting. Så den kostnad jag hade var upp till högkostnadsskyddet + ersättning för maten (låg). Jag kom dit via en remiss från min läkare.Vill du veta mer detaljer om den delen kan du maila mig, så berättar jag mer... Ha det gott!!!

2008-10-10 @ 11:22:28
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/
Postat av: Bantarbritta

Vad härligt ni verkar ha haft det! :) Blev det några fler kap? :)

2008-10-10 @ 11:29:10
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0