Biggest looser

Femman sänder en repris på serien Biggest looser tidigt på lördagar och söndagar. Jag såg den lite till och från när den gick förra gången, men missade många avsnitt så nu passar jag på att se den från start. Brukar ha lite svårt för den här typen av program, men den här gillar jag.

Snacka om att de här människorna kämpar stenhårt för att förändra sitt liv och gå ner i vikt! Även om det är mycket fokus på träning och mat, så finns även det andra med - att det finns alltid bakomliggande orsaker till att man ätit för mycket och gått upp i vikt, och samtidigt som man förändrar sitt yttre måste man ta itu med det för att verkligen lyckas.

Känner mig inspirerad och motiverad efter morgonens avsnitt. Inte minst när det gäller motionen så börjar jag känna mig redo att gå ett steg till. Dags att få tillbaka promenaderna i mitt liv! Dagliga promenader tillsammans med vattengympa/simning två, tre gånger i veckan är en bra nivå känns det som. Vattendelen har jag redan, men promenaderna är det såå segt med.

I dag fint väder, inget speciellt på "att-göra-listan".
Så i dag ska det bli av.

Är lite orolig för min axel som fortsätter att göra ont. De receptfria pronaxen hjälper inte, inte heller att smörja med zon eller algesal. Tror jag behöver något rejäl antiinflamatoriskt piller för att bli av med det onda. Dags att ringa doktorn på måndag om det inte gett med sig.

Dagens vikt: ingen aning för jag vägde mig inte!
Ska nu verkligen försöka hålla mig borta från vågen fram till min vägdag på tisdag.
Jag känner mig otålig över att ta mig under 105 kilo eftersom det är lite av en magisk gräns för mig. Förra gången jag gick ner mycket i vikt så var det där jag stannade. Sedan vände det uppåt...
Den bilden vill jag ändra på. Och nu är det nära. Det gör mig både glad, otålig och lite rädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0