Bantad utmaning

Vendela har en öppen utmaning på sin blogg att svara på frågor om sig själv.
Listan är hela 79 frågor lång, och så många orkar jag inte ta mig an.
Men här kommer en nerbantad version på 25 frågor och svar för den som orkar och vill:

Vilken svordom använder du mest?

Det är nog "jävla" i olika kombinationer...

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Vardagar oftast 07.15.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Definitivt ta bilden.

Vilken var den senaste filmen du såg?
På bio: Mamma Mia. På DVD: Första Arn-filmen.


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

Vann jag riktigt mycket pengar skulle jag ta med mina vänner ut på en riktigt god och fin middag på Viktor. Sedan använda pengarna förnuftigt och lösa ut lån. Och finns det sedan kvar så köper jag en lyxig resa till solen och tar med mig lite nära och kära på den!

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Himlen har inget tak, en live-cd med Eva Dahlgren och Peter Jöback.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Min kompis berättade att hon ska säga upp sig. Det är superhemligt i några dagar till.

När var senast någon stötte på dig?

Det är så länge sedan att jag inte ens kommer ihåg det...

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Absolut. I någon form hör det till den mänskliga naturen att vi pratar om varandra.

Vilken film kan du alla replikerna till?

Inte ALLA replikern, men kan dialogen rätt så bra till både Casablanca och Dirty Dancing. And I´m proud of it!

Äger du några popband t-shirts?

Ja. Favvo-gruppen toto.

När flög du senast?

I förra veckan, hem från Stockholm.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?

Tre, och en liten kökssoffa.

Har du gråtit offentligt?

Ja, tyvärr. Kan inte rekommenderas. Allt prat om att det är fint att våga visa sig sårbar ger jag inte mycket för - att gråta offentligt är bland det värsta jag gjort och jag önskar att jag kunde göra det ogjort.

Vilken är din favoritdrink?

Cosmopolitan. Och en gin och tonic gjord på grapetonic är inte dumt.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Minst sex timmar.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Ja. Men är inte så bra på det som jag själv tror.

Tror du på liv på andra planeter?

Nej.


Tror du att Gud är man eller kvinna?

Varken eller. Tror att Gud mer är en god kraft, ett väsen, inte en person.

Gillar du senap?

Ja. Söt och stark.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Tyvärr smyger sig gärna fraser i former att "ge upp" lätt in i mitt medvetande. Men när jag ska peppa mig själv så tänker jag på att allt som inte dödar mig gör mig starkare på ett eller annat sätt.

Tycker du om att krama folk?

Ja. Kramar är mysigt. Mer kramar!

Skulle du säga att du är trendig?

Absolut inte.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det

Ja. Sådant ska man hålla.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Blonde av Joyce Carol Oates, en fantastisk bok. Bli inte skrämd av att den är så lång.






Kommentarer
Postat av: Vendela

Ja 25 frågor är nog så långt - fast jag tog inte alla 79 frågorna på en gång; sparade inlägget i "utkast" och fyllde i lite i taget tills det var klart :-)

2008-10-01 @ 13:25:47
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)





Med vänlig hälsning

Astronauten

http://astronautenochfrank.blogg.se

2008-10-01 @ 13:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0