-7,85 i snitt

Har precis kommit tillbaka efter besöket hos cambridgekonsulenten.
Och är bara jätteglad.
Det har nu gått två månader, och den officiella viktminskningen är 15,7 kilo.
Snitt: 7,85 i månaden.

Visserligen ligger hennes kunder på i snitt 8-10 kilo i månaden, men med tanke på att jag under dessa veckor haft flera avbrott för olika festigheter - längre och kortare - så är det egentligen otroligt att jag ligger i närheten av de siffrorna.

Genast börjar min hjärna räkna framåt i tiden:
tänk om jag kan ta 15 kilo till på de kommande två månaderna...
Då är jag inte bara tvåsiffrig utan nere på ett låg 90-tal till jul....
Och då skulle jag kunna klara av att bli hyggligt normalviktig i god til innan nästa sommar...
Tänk om....

Vet att det är lite farligt att börja gapa efter för mycket, så just nu försöker jag att bara njuta av framgången och sikta mot att nå under 100 kilo innan jul.
Jag utnämner det härmed till mitt officiella mål.

Kommentarer
Postat av: Vendela

Grattis vad roligt!!



Ja, du har rätt - det svåraste är att hitta andra vägar att "trösta" och "belöna" sig än genom mat - det är lättare sagt än gjort att ändra ett beteende som man haft i många, många år. Jag gissar att det är något som man får kämpa med hela livet, precis som att en alkoholist alltid är en alkoholist - om än en NYKTER alkoholist :-)

2008-10-07 @ 13:41:25
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: blogg_bohemen

Det där med vanor är sannerligen inte lätt och att belöna sig med mat och sötsaker är även en av mina laster. Tyvärr går det ofta på autopilot och jag tänker inte på vad jag gör.



Precis som du har jag testat pulverdieter, vissa bra andra hemska. Jag hoppas att du står ut tills du nått ditt mål! Inspirerade av din blogg har jag den senaste veckan kollat runt lite efter tips och trix om viktnedgång och sakta håller en plan på att växa fram. Tvåsiffrigt på vågen till sommaren vore underbart! Jag har 19 kg ned till 99 ...

2008-10-07 @ 19:10:58
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se/
Postat av: M

Kanonbra! Du är så himla duktig! Jag ska försöka peppas lite av din inspirerande blogg just nu!

2008-10-07 @ 21:09:01
Postat av: kakan

Hej Blogg-Bohemen, vad kul att jag kan inspirera dej! Lycka till med din plan och viktresa. Tänk på att den inte är spikrak, och man kan få testa lite olika varianter innan man hittar det som fungerar just för en själv! Berätta gärna hur det går så ska jag försöka bistå med pepp och heja-rop! Kram.

2008-10-08 @ 08:00:44
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0