Tillbaka på vågen

Tisdag och officiell vägdag - även om jag numer väger mig mest varje dag.
Vågen visar 104,2 kg, vilket betyder att jag i princip är tillbaka där jag var i lördags = innan mitt lilla avbrott för gå på restaurang och fira en kompis som fyller jämnt.

Jag börjar lära mig mönstret nu: den tredje dagen efter avbrottet är jag ungefär tillbaka på "ursprungsvikten" och sedan börjar viktminskningen om igen.

Det är frustrerande att tappa så många dagar och det gäller verkligen att välja sina tillfällen, för tre-dagarsregeln verkar gälla oavsett om det är en större eller mindre försyndelse det handlar om...  Det känns lite tufft med alla planerade avbrott som blir nu i november, men det är ett val som jag har gjort av sociala skäl. Jag får lov att acceptera att det inte blir lika många kilon i november som det blivit de tidigare månaderna helt enkelt.

Ska nu i väg till min sjukgymnast med min onda axel.
Känns skönt att äntligen få lite hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0