Stökigt och ostädat

Det är riktigt stökigt hemma hos mig.
Jag har inte städat ordentligt på evigheter, inte "halvstädat" det värsta på länge, och struntat i att plocka undan efter mig de senaste veckorna.

Min regel brukar vara att alltid ha så städat hemma att jag utan ångest kan öppna dörren om det oväntat plingar på. Alltså inte behöva skämmas i fall någon vill titta en stund. Just nu lever jag inte alls upp till den. I helgen bara måste, måste, måste jag ta tag i det!

Hur det ser ut i mina två rum och kök hör alltid ihop med hur jag mår och sköter mig. Just nu är det bara att konstatera att jag inte har fått ihop livet som jag vill senaste tiden. Något har blivit lidande. Det började med städningen, sedan blev det att hålla mig till cambridge - och jag vet att nästa steg i denna nedåtspiral är träningen. Därför har en ren och undanplockad lägenhet ett oerhört symbolvärde för mig!

Sitter just nu och brottas med mig själv vad jag ska prioritera: åka på vattengympa eller plocka undan? I dag hinner jag inte både ock, eftersom jag ska på föreläsningar från kl 13.00 och sedan på fest i kväll. Och i morgon har jag delvis inbokad på olika aktiviteter också, en av dem är simning eller vattengympa....

Å andra sidan, om jag inte sitter och velar här på bloggen hinner jag kanske plocka undan en del innan vattengympan, så jag kan ta resten i morgon...

Beslut, beslut.
Det är risk att det slutar med att jag sätter mig i soffan, utan att göra någotdera.
Jag längtar till i morgon.
Då är hattandet med maten över och jag kan på allvar köra hårt med ren kur i närmare två veckor utan något som stör och pockar på min uppmärksamhet.

Kommentarer
Postat av: misss brightside

Jag är precis på samma sätt, städat har en sådan stark symbolisk kraft.. Mår man inte bra så bryr man sig inte..De få gångerna i mitt liv som jag har mått riktigt,riktigt bra så har det varit städat. Hoppas du hittar krafter att fortsätta.. Jag håller på dig. Du är snart där!!!! Både du och jag vet innerst inne att du klarar det. Bara det att du skriver att du fuskar betyder att du har kommit så oerhört långt.. So keep up the good work!!!

2008-11-23 @ 13:25:26
URL: http://misssbrightside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0